طبق اعلام گروه RPCS3، شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۳ توسعه یافته توسط آن‌ها هم‌اکنون از ویژگی FidelityFX Super Resolution یا همان FSR شرکت AMD پشتیبانی می‌کند.

شاید یکی از مهم‌ترین غایبان نسل هشتم کنسول‌های بازی را بتوان قابلیت بکوارد برای کنسول پلی‌استیشن ۴ نامید. در واقع، تعدد بازی‌های با کیفیت پلی‌استیشن ۳ ناخودآگاه باعث می‌شود تا برخی از بازی‌بازان گهگاه قصد داشته باشند تا عناوین مورد علاقه‌ی نسل هفتمی خود را مجدداً تجربه کنند. اما همانطور که اشاره شد، عدم وجود قابلیت بکوارد برای کنسول نسل هشتمی سونی باعث شد تا بسیاری از بازی‌بازان، استفاده از شبیه‌سازها را به خرید و یافتن یک کنسول پلی‌استیشن ۳ ترجیح دهند. از طرفی دیگر، مصائب و مشکلات راه‌اندازی شبیه‌سازهای مختلف نیز بسیار فراوان است و در کنار پیچیدگی تنظیمات مختلف آن، سیستم‌های قدرتمندی را طلب می‌کند.

به هر ترتیب، یکی از محبوب‌ترین شبیه‌سازهایی که در حال حاضر برای تجربه‌ی عناوین پلی‌استیشن ۳ در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، RPCS3 است. همچنین، به گفته‌ی تیم RPCS3، قابلیت FidelityFX Super Resolution یا به اختصار FSR، از هم‌اکنون تقریباً در اجرای تمامی بازی‌های پلی‌استیشن ۳ به خوبی عمل می‌کند و در حال حاضر تنها در دسترس معماری Vulkan قرار دارد. همچنین، توجه داشته باشید که برخی از موارد خاص از جمله بازتاب نور از سطح آب که در وضوح پایین رندر می‌شوند، توسط این فناوری در حالت عادی خود در تصویر آپ‌اسکیل شده به نمایش در خواهند آمد. علاوه بر این، لازم به ذکر است که تکنولوژی FidelityFX Super Resolution از گرفتن خروجی‌های سه‌بعدی عاجز خواهد بود.

در نهایت، پیاده‌سازی تکنولوژی FidelityFX Super Resolution شرکت AMD در شبیه‌ساز RPCS3، از طریق نسخه‌ی پشتیبان FP32 صورت گرفته است. همچنین، می‌توانید جدیدترین نسخه‌ی شبیه‌ساز RPCS3 را از طریق این لینک دریافت کنید.


منبع:گیمفا

https://bazime.ir/