بر اساس پست اخیر مدیر روابط عمومی استودیوی دابل فاین (Double Fine)، جیمز اسپافورد (James Spafford)، در انجمن رسمی این استودیو، توسعه‌دهنده‌ی بازی Psychonauts 2 منابع مالی و همچنین زمان مورد نیاز برای افزودن زبان‌های بیش‌تر به این بازی را در اختیار ندارد. این پست که با واکنش انتقادی بسیار از طرفداران و فعالان صنعت مواجه بود، منجر به بالا گرفتن یک بحث و گفتگوی داغ در فضای شبکه‌ی توییتر شد.

ما به افزودن زبان‌های تازه به Psychonauts 2 بسیار علاقه‌مندیم و در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا این امر در آینده ممکن بود یا خیر. از لحاظ کدنویسی، این بزرگ‌ترین بازی‌ای است که تا کنون ساخته‌ایم و حتی افزودن یک زبان اضافه به آن هم، کار بسیار و بودجه‌ی مضائفی را می‌طلبد که ما هم‌اکنون در اختیار نداریم. افزودن زبان‌هایی که از یک الفای کاملا متفاوت استفاده می‌کنند و ملاحظات دیگری را نیز لازم دارند که به مراتب کار دشوارتری است. ممکن است که ما این شانس را پیدا کنیم و واقعا امیدواریم که بتوانیم (زبان‌های بیش‌تری را اضافه کنیم)، اما نمی‌توانیم هیچ وعده‌ای بدهیم. ما پیش از عرضه نیز قادر به انجام این کار نبودیم.

عرضه‌ی اخیر بازی Psychonauts 2، با استقبال فوق‌العاده‌ی منتقدین و طرفداران رو به رو شد و بسیاری به گزینه‌های دسترسی آسانی که دابل فاین در این بازی گنجانده -و از مهم‌ترین آن‌ها که حالت کمکی است- اشاره داشته‌اند. توجه به این موضوع و بهره‌مندی دابل فاین از پشتوانه‌ی مالی مایکروسافت (Microsoft)، برخی طرفداران همچون کاربر Jez Corden را به انتقاد از پست جدید این استودیو وا داشته است.

گرچه، کاربر دیگری به سرعت اشاره کرد که ممکن است پیش از انتشار بازی بودجه‌ای تعیین شده باشد که مانع از پشتیبانی چند زبان شده است. البته باید منتظر ماند و دید که این موضوع پس از انتشار بازی چه سرانجامی خواهد داشت. در هر صورت، به بازی آوردن قابلیتی که طرفداران درخواست آن را دارند در طی به‌روزرسان‌های آینده، بسیار عالی خواهد بود.



منبع گیمفا

https://bazime.ir/