بازی Elden Ring یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۲۲ به حساب می‌آید و طرفداران ساخته‌های هاردکور استودیوی فرام سافتور، برای تجربه‌ی این اثر سر از پا نمی‌شناسند. در چنین شرایطی، خبر رسمی جدیدی از این بازی به دست رسیده است که تنها به آن دسته از طرفداران این بازی که از کاربران کنسول پلی‌استیشن ۵ هستند ارتباط دارد.

یاسوهیرو کیتائو (Yasuhiro Kitao)، مسئول ارشد بخش بازاریابی و تولید در استودیو فرام سافتور به حساب می‌آید. ایشان به تازگی در پاسخ مستقیم به سوال وب‌سایت UnGeek مبنی بر اینکه بازی Elden Ring کدام قابلیت‌های کنسول پلی‌استیشن 5 را به کار خواهد بست، اظهار داشته است:


{ما در این لحظه (به کار بستن قابلیت) صدای سه بعدی (3D Audio) را در نظر نداریم، اما در حال بررسی راه‌هایی برای پیاده‌سازی بازخود هاپتیک (Haptic Feedback) کنترلر دوال‌سنس (در بازی) هستیم}.

در حالی که عدم پشتیبانی بازی Elden Ring (دست کم در زمان عرضه) از قابلیت صدای سه بعدی خبری ناامیدکننده است، اما در مقابل شنیدن اینکه باید بازخورد هاپتیک دوال‌سنس را در بازی شاهد باشیم، به مراتب بسیار هیجان‌انگیزتر است. کنترلر کنسول پلی‌استیشن 5، همچنان یکی از بهترین جنبه‌های داشتن این دستگاه به حساب می‌آید و حالا این حقیقت که توسعه‌‎دهندگان ترد پارتی همچون فرام سافتور در اوایل دوره‌ی این کنسول به دنبال استفاده از قابلیت‌های کنترلر آن هستند هم، این جنبه‌ی مثبت را قوت می‌بخشد.

البته در این میان یک نکته‌ی حائز اهمیت وجود دارد؛ با توجه به اینکه آقای کیتائو می‌گوید “در حال بررسی راه‌هایی برای پیاده‌سازی هستیم” و نه “پیاده‌سازی کرده‌ایم”، ممکن است موردی با تغییر مواجه شود و در محصول نهایی، بازخورد هاپتیک دوال‌سنس قرار داده نشود. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، می‌توانیم نحوه‌ی استفاده‌ی بیش‌تر از قابلیت‌های کنترلر و یا خلاقیت توسعه‌دهندگان در استفاده از سخت‌افزار جدید را شاهد باشیم.

بازی Elden Ring در تاریخ 2 بهمن ماه 1400 (22 ژانویه‌ی 2021) عرضه خواهد شد. کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس/سری اس، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی، به عنوان پلتفرم‌های مقصد این بازی اعلام شده‌اند.



منبع:گیمفا

https://bazime.ir/