یکی از این تغییرات این است که توسعه‌دهندگان قصد دارند با اضافه کردن ریست‌های هفتگی، به بازیکنان نوعی حس هدفمندی و جهت‌داری بدهند. این ریست‌ها داستان بازی را پیش خواهند برد. به محض این که نسخه‌ی دسترسی اولیه منتشر شود، بازیکنان هفت روز فرصت خواهند داشت تا زنده بمانند، پیشرفت کنند و برای خود یک پناهگاه امن بسازند. پس از این هفت روز، Kepler، سیاره‌ای که بازیکنان روی آن زیست می‌کنند، غیرقابل سکونت خواهد شد. بازیکنان خاطرات خود از چرخه‌های پیشین را حفظ خواهند کرد و همچنین “جوایزی مربوط به پیشرفت که به کل حساب کاربری تعلق خواهد گرفت” دریافت خواهند کرد. استودیو همچنین این را گفت که “رازها، مکانیزم‌ها و مناطق جدیدی” با هر چرخه به بازی اضافه خواهند شد.

Poopulation Zero همچنین از این به بعد دیگر به عنوان یک بازی رایگان نخواهد بود و در عوض با قیمت معقول ۳۰ دلار عرضه خواهد شد.

کارگردان خلاق انپلکس گیمز، دنیس پازدنیاکف (Denis Pozdnyakov)، در مورد این تصمیم گفت:

تصمیم تغییر مسیر درآمدزایی از حالت رایگان به حالت فروش یک مرحله‌ای نتیجه یک سری بحث‌های مفصل بین تیم توسعه‌دهنده و هسته‌ی اصلی هواداران بازی بود. این تغییر مسیر به یک بازی پولی، باعث می‌شود که توسعه‌دهندگان بدون ترس از این که بازی تبدیل به یک عنوان پول دادن برای بُرد شود، بتوانند روی بازی کار کنند و همچنین به ما اجازه می‌دهد که بتوانیم محتواهای جدیدی که واقعا بازی را بهبود می‌بخشند منتشر کنیم.

هنوز موارد شخصی سازی برای خرید در فروشگاه داخل بازی وجود خواهد داشت، اما انپلکس تاکید دارد که این موارد “مطلقا تزئینی هستند و هرگز گیم‌پلی Kepler و توانایی ساکنین آن را تحت تاثیر قرار نخواهند داد.”

انپلکس همچنین گفت که اطلاعات بیشتر در مورد این بازی در طی کنفرانس PAX East منتشر خواهد شد، که امسال از تاریخ ۸ تا ۱۱ اسفند (۲۷ فوریه تا ۱ مارس) برگزار خواهد شد.