خبرهای اخیر در مورد بازسازی نسخه‌ی اول سری بازی‌های Crysis در اواخر نسل فعلی باعث شگفتی بسیاری شد.

با اینکه طبق اطلاعات منتشر شده به پایان نسل کنونی نزدیک می‌شویم اما خبر بازسازی عنوانی از سری بازی‌های Crysis که از سال ۲۰۱۳ به کار خود پایان داده‌است، بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

واقعاً از شنیدن ساخت بازسازی Crysis هیجان زده شدم. خاطرات خوبی از کار کردن روی نسخه‌ی کنسولی بازی اصلی دارم. جالب است بدانید بعدها طراحی مراحل خطی گسترده‌ی Uncharted 4 و عناوین بعدی از رویکرد سندباکس-محور بازی Crysis الهام گرفتند.

هسته‌ی اصلی گیم‌پلی بازی Crysis “واقعاً قدرتمند” است و تعجب می‌کنم که چرا اکثر عناوین تیراندازی از مکانیسم‌های آن استفاده نکرده‌اند.

این عنوان در واقع یک بازی تیراندازی بود که بسیار کمتر از ارزش‌هایش به چشم آمد. بیشتر به خاطر گرافیک خارق‌العاده‌اش در یادها مانده است اما هسته‌ی گیم‌پلی بازی نیز بسیار قدرتمند ظاهر می‌شود.

آخرین نسخه از سری بازی‌های Crysis در سال ۲۰۱۳ با استقبال کم‌تر از انتظاری روبرو شد (کوپر دیگر برروی این سری کار نکرد زیرا به استودیو‌ی ناتی‌داگ پیوسته بود). در حالی که منتقدان بازی را بخاطر جلوه‌های بصری و گرافیک فوق‌العاده ستایش می‌کردند اما بخاطر کمبود بخش داستانی عالی مورد نقد‌های فراوان قرار گرفت. عنوان Crysis 3 نتوانست انتظارات فروش الکترونیک آرتس (Electronic Arts) را برآورده کند و استودیوی کرایتک (Crytek) از عملکرد تجاری این بازی ناامید شد.

هنوز تاریخ انتشار نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Crysis مشخص نشده است. 

جیمز کوپر (James Cooper) طراح باتجربه‌ی بازی‌های ویدئویی، که برروی بازی Crysis و بعداً برروی عناوین Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy فعالیت داشت، بیان کرد که طراحی مراحل خطی گسترده‌ی Uncharted 4 از رویکرد سندباکس-محور بازی Crysis الهام گرفته است.

او در این باره می‌گوید: