در یک ویدئوی جدید منتشر شده توسط دیجیتال فاندری (Digital Foundry) اظهار می‌شود که همه‌ی عناوین پلی‌استیشن ۴ هنگام اجرا برروی پلی‌استیشن ۵ بهبود کیفیت یا نرخ فریم پیدا نخواهند کرد. احتمالا بازی‌هایی شامل این بهبود خواهند شد که از رزولوشن پویا و نرخ فریم محدود نشده استفاده کرده‌اند.

از جمله عناوینی که انتظار می‌رود پیشرفت‌های چشمگیری در عملکرد داشته باشند می‌توان به Dark Dark Souls 3 و Sekiro: Shadows Die Twice اشاره کرد. از آنجا که پردازنده‌ی پلی‌استیشن ۴ احتمالاً مقصر عملکرد بد این دو بازی در مدل‌های پایه‌ی این کنسول است، این امکان وجود دارد که هر دو بازی با استفاده از پردازنده‌ی بسیار قدرتمندتر کنسول آینده با نرخ فریم ۶۰ اجرا شوند. از طرف دیگر، عنوان Bloodborne به دلیل محدودیت نرخ فریم برروی ۳۰ و مشکلات مربوط به آن احتمالاً بهبود عملکردی نخواهد داشت.

از دیگر بازی‌هایی که می‌توانند از قدرت بهتر کنسول پلی‌استیشن ۵ بهره ببرند، می‌توان به عنوان Final Fantasy XV اشاره داشت که با حالت‌های مختلف برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو عرضه شده است.

ماه گذشته مارک سرنی (Mark Cerny) معمار ارشد کنسول پلی‌استیشن ۵، تأیید کرد که این کنسول دارای قابلیت “پشتیبانی از نسل قبل” خواهد بود و در زمان عرضه صد بازی برتر پلی‌استیشن ۴ در این کنسول جدید قابل بازی خواهند بود. بعدا اعلام شد که عناوین بیشتری نیز قابل بازی هستند، زیرا سونی تست‌های اجرای بازی‌ها را تا انتشار کنسول در اواخر سال جاری ادامه خواهد داد.