امروز قصد داریم در گیمفا با یکی از بازی‌های اپیزودیک دیگر آشنایتان کنیم و به نقد و بررسی آن بپردازیم. عنوان Song Of Horror ساخته استودیو نه چندان مشهور Protocol Games و نشر Focus Home Interactive یکی از بازی‌های قابل احترام این سبک است که توسط خالقین خلاقش به خوبی هم پر و بال داده شده است. عنوانی که احتمالا همانند نامش نوای ترس را در بدنتان طنین‌انداز می‌کند. با نقد وبررسی بازی Song of Horror با ما همراه باشید.

بازی Song Of Horror در همان تریلرهای اولیه بر واژه ی ترس روانشناختی و محیط‌های خوفناک تاکید داشت. محیطی که یه خوبی هم در بازی به تصویر کشیده است. اتمسفر بازی در عین صحبت کردن با شما در حین بازی از شدت طراحی و ساخت خوبش، گاها دچار کمبود دیالوگ‌هایی حماس می‌شود. همانطور که گفتم ساخت عناوین اپیزودیک با کیفیت‌تر بودجه بیشتری رو هم طلب خواهند کرد و قطعا از یک استودیو کوچک نخواهیم توانست توقع بودجه آنچنانی داشته باشیم. بنابراین سطح توققعمان را از بازی پایین آورده و شروع بهانجام بازی کردم. در همان لحظه اول چیزی که مظر من رو به خودش جلب کرد، سیستم جالب چراغ قوه بازی، سیستم انتخاب شخصیت و مکانیک‌های ترس بازی بود. چراغ قوه بازی برای هر شخصیت متفاوت هست و جهت اون رو به طور کامل میتونید با آنالوگ سمت راست تغیر بدید و اهمیتش هم توی مشخص شدن اشیای پنهان بر اثر روشن شدن با چراغ قوه هست.

گیم‌پلی بازی به دو قسمت حل معما و بقا تقسیم میشه. توی قسمت حل معما شما در۸۰ درصد مواقع باید اشیای مورد نظر و لازم رو از کوشه کنار پنت‌هاس بزرگ که لوکیشن بازی است پیدا کرده و آن‌ها را باهم ترکیب کنید و بعد با توجه به ماموریت و درخواست بازی از شما در مکان مناسب آن را به کار ببندید. نمی‌دانم تا چه حد با سیستمماموریت‌های بازی‌های ادونچر آشنایی دارید ولی در این بازی‌ها ماموریت یا آبجکتیوی که پروتاگونیست بازی با آن دست و پنجه نرم می‌کند باید کاملا واضح باشد تا شما با حل قسمت به قسمت یک معمای بزرک در نهایت ان را حل کنید. در بازی Song Of Horror در بعضی مواقع چیزی به ج هدف اصلی‌تان مشخص نیست. یعنی بازی یک هدف اصلی به شما داده و دیگر دیتایی وارد مغز شما نمی‌کند. در این صورت گیمر گیج خواهد شد و با وجود اسان بودن و منطقی بودن ۹۰ درصد معماهای بازی دچار سردرگمی می‌شود.