پیش از شروع نقد بازی، در مورد استودیوی سازنده و همچنین ناشر بازی توضیح می‌دهیم. سازنده بازی استودیویی به نام Jump Over The Age است که در اصل به طور رسمی، متشکل از تنها یک نفر است. آقای گرت دیمین مارتین (Gareth Damian Martin) که به تنهایی وظیفه نوشتن داستان، طراحی گرافیک و همچنین طراحی این بازی را بر عهده داشته است و تقریباً به جز موسیقی اثر، تمامی بخش‌های دیگر این بازی توسط خود او به تنهایی ساخته شده‌اند. آقای مارتین در مورد بازی‌ها و موارد مربوط به این زمینه تا به حال تحقیقات بسیاری کرده است و مدتی نیز یک نشریه اینترنتی مربوط به معماری‌های خاص در بازی‌ها را منتشر می‌کرد. به علاوه او مدرک دکتری رشته ادبیات تجربی از دانشگاه لندن دارد و به طور کلی فردی است که علاوه بر ساخت بازی، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف این صنعت داشته است.

ناشر این بازی هم شرکت Fellow Traveller است. این شرکت در زمینه انتشار بازی‌های مستقل فعالیت دارد و بازی‌هایی که منتشر می‌کند، عموماً عناوینی هستند که از نظر داستانی و یا گیم پلی بازی‌های خاصی هستند و در آن‌ها مسائلی فراتر از سرگرمی صِرف در بازی‌ها بررسی می‌شود. از جمله بازی‌های منتشر شده توسط این شرکت می‌توان به عناوینی نظیر Suzerain، Orwell، Neo Cab، Hacknet و عناوین دیگری اشاره کرد که همان طور که گفتیم، اکثراً از نظر داستانی و یا گیم پلی به نوعی خاص و منحصر به فرد هستند.

با این مقدمه، به سراغ نقد بازی می‌رویم. همانند همیشه، ابتدا از داستان این عنوان شروع می‌کنیم. در این بازی شما در نقش فردی به نام Ellery Vas قرار می‌گیرد. او یک زیست شناس مربوط به مسائل فضایی است که با توجه به سیگنالی که از همکارش به نام Minae Nomura دریافت کرده است، به یک سیاره ناشناخته می‌رود. در آن جا او یک لباس غواصی خاص را پیدا می‌کند که با ورود به آن، کامپیوتر این لباس هم فعال می‌شود و این دو با هم راهی کشف رازهای این سیاره و همچنین پیدا کردن اثری از Minae Nomura می‌شوند.

داستان این بازی، داستانی شگفت انگیز و مسحور کننده در مورد کشف دنیایی ناشناخته است. در همان لحظات اولیه ورود به این دنیای عجیب، شما با نوعی قارچ‌های عجیب و غریب رو به رو می‌شوید که از طریق نوعی صدا با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. در این میان صحبت‌های مختلفی پیرامون مسائل گوناگون بین کامپیوتر درون این لباس و Vas شکل می‌گیرد که در آن‌ها به شکلی خلاصه و مختصر، به مسائلی عمیق و مهم اشاره می‌شود. این مکالمات بر اساس رفتارهای شما در طول گیم پلی و در خلال آن به طور داینامیک شکل می‌گیرند. در خلال بعضی از دیالوگ‌ها امکان انتخاب جواب‌هایی در غالب بله یا خیر هم وجود دارد که باعث تغییر روند گفت و گو می‌شود. در این میان باید توجه کنید که مکالمات به صورت کاملاً پویا در خلال بازی جریان دارند و هر چند می‌توانید به فشردن یک کلید، گاهی اوقات باعث سرعت یافتن دیالوگ‌ها بشوید اما به طور کلی، حتی اگر هیچ گزینه‌ای را هم انتخاب نکنید، مکالمات میان Vas و کامپیوتر انجام می‌شوند.