در مصاحبهای با استودیوی فراگویرز (Frogwares) که در مورد موفقیتهای آخرین عنوان خود یعنی The Sinking City توضیحاتی ارائه داده است، دربارهی مشخصات جدید کنسولهای نسل بعدی سؤال شد. سرجی اوگانسیان (Sergey Oganesyan) اظهار داشت که به لطف حافظهی SSD که در پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری اکس وجود دارد، تولید یک عنوان جهانباز بسیار سادهتر خواهد بود.
خوشحالیم که بالاخره به حافظهی پرسرعت SSD دسترسی پیدا میکنیم. استفاده از قابلیتهای این حافظه در زمان توسعهی بازیهای جهانباز نوعی صرفهجویی و پسانداز زمان و عمر خواهد بود. فکر میکنم این حافظه انتخابهای بیشتری بین رزولوشن و نرخ فریم را برای توسعهدهندگان ارائه میدهد. من شخصاً امیدوارم که نرخ فریم ۶۰ تبدیل به یک استاندارد شود اما باید توجه داشت که بهینهسازی به خصوص برای استودیوهای کوچکتر چندان آسان نخواهد بود.
او عقیده دارد که برای دیدن قدرت واقعی کنسولهای نسل نهم باید بیشتر صبر کرد زیرا در ابتدای نسل کیفیت بازیها به صورت بین نسلی خواهد بود:
با نگاهی به اینکه چه اتفاقی هنگام آغاز نسل فعلی افتاد، ما احتمالاً نباید انتظار داشته باشیم که از نظر کیفیت جهش پرشکوهی در بازیها نسبت به نسل فعلی را مشاهده کنیم؛ زیرا در ابتدای نسل با عناوین بین نسلی سر و کار خواهیم داشت. من تصور نمیکنم که توسعهدهندگان بتوانند بازار فروش برای گروه بزرگی از بازیبازان و طرفدارانی که در نسل هشتم به دست آوردهاند را رها کنند، مگر اینکه آنها حمایت مالی سازندگان کنسولهای نسل نهم برای جبران میزان فروش احتمالی از دسترفته برای نسل هشتم را داشته باشند.
اما همهی ما قطعاً باید منتظر پیشرفتهایی از قبیل کیفیت بهتر بافتها، نرخ فریم بالاتر، نورپردازی بهبودیافته ، کاهش زمان بارگذاری، نقشههای بزرگتر، محیط پرجزئیاتتر و سایر بهبودها باشیم که این پیشرفتها بسیار قابلتوجه محسوب میشوند.
ما قبلاً بازیهای کاملاً شگفتانگیزی به مانند Red Dead Redemption 2 و Horizon Zero Dawn را در نسل فعلی تجربه کردیم. حتی نمیتوانم تصور کنم که این بازیها روی سختافزار نسل بعدی چقدر عالی ظاهر خواهند شد.
هر دو کنسول نسل بعدی مایکروسافت و سونی قرار است در تعطیلات پایان سال در سراسر دنیا عرضه شوند اما هنوز احتمال دارد مسئلهی تأخیرها این معادلات را بهم بزند.
دیدگاه خود را بنویسید