بر اساس اطلاعات منتشر شده در حساب آقای‌ لوییز اوکانر (Louise O’Connor)، تهیه‌کننده‌ی اجرایی این بازی در وب‌سایت LinkedIn، مشخص شد که عنوان Everwild نزدیک به سه سال در دست توسعه قرار داشته است. البته این زمان شامل مراحل پیش تولید نیز می‌شود. در توضیحات حساب رسمی این تهیه‌کننده اشاره شده است که وی رهبری تیمی از افراد خلاق و با استعداد را برای ساخت یک تجربه‌ی فوق‌العاده برعهده دارد.

در همین حال، به‌تازگی اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد بازی Everwild یک اثر سرویس محور است. البته هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت که عناصر بازی‌های سرویس محور چگونه در ساخته‌ی جدید استودیوی ریر اعمال می‌شوند. استودیوی ریر و مایکروسافت مدتی پیش یک نام تجاری (Trademark) جدید را برای این بازی ثبت کردند و اطلاعات منتشر شده از طریق این نام تجاری بدست آمده است.

بازی Everwild در تاریخی نامشخص برای کنسول‌های اکس‌باکس وان، اکس‌باکس سری اکس و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود در رویداد ویژه‌ای که مایکروسافت برای تابستان در نظر دارد، اطلاعات بیشتری از این بازی منتشر شود.