برای بسیاری از طرفداران و بازی‌بازان دور شدن از سبک مخفی‌کاری و کم‌رنگ شدن مأموریت‌های مربوط به کشتن مخفیانه دشمنان بسیار ناخوشایند بود اما موفقیت تجاری دو نسخه‌ی اخیر این سری یعنی Assassin’s Creed Origins و Assassin’s Creed Odyssey نشان می‌دهد که جهت‌گیری جدید این سری به سمت نقش‌آفرینی شدن هرچه‌ بیشتر، استقبال بازی‌بازان سراسر جهان را در بر داشته است.

به نظر می‌‌رسد که شرکت یوبیسافت (Ubisoft) این انتقادات و نظرات هواداران را بررسی می‌کند. داربی مک‌دوییت (Darby McDevitt) کارگردان بخش داستان بازی Assassin’s Creed Valhalla، در مورد این موضوع نظر خود را اظهار داشت:


Assassin’s Creed معنا و مفهوم متفاوتی برای هر بازی‌بازی دارد. برای برخی از آن‌ها فلسفه‌ و داستان بازی از مخفی‌کاری و به قتل رساندن افراد مهم اهمیت بیشتری دارد در حالی که ممکن است برای دیگران گیم‌پلی این بازی مهم باشد.

از نظر طرح کلی سری Assassin’s Creed، آنچه که از این بازی طلب می‌کنید در واقع به میزان علاقه‌ی شما به این سری مربوط خواهد بود. برای بعضی افراد فسلفه‌ و روایت تاریخی و درگیری در وقایع مهم تاریخ که داستان آن‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد مهم است. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید پس باید بدانید که عنوان Assassin’s Creed Valhalla بازی مورد علاقه‌ی شما خواهد بود. من می‌دانم که برخی دیگر از بازی‌بازان هنگامی که به این بازی بنگرند می‌پرسند که آیا مخفی‌کاری در بازی وجود دارد؟ آیا قتل‌های پنهانی در این بازی وجود خواهد داشت؟ این قشر از بازی‌بازان بیشتر به جنبه‌ی گیم‌پلی بازی اهمیت می‌دهند. باید بدانید که Assassin’s Creed Valhalla عنوانی خواهد بود که از نظر گیم‌پلی غنی بوده و از المان‌های قتل و مخفی‌کاری بهره خواهد برد. با توجه به داستان ادوارد در عنوان Assassin’s Creed Black Flag، شاهد یک دزد دریایی بودیم که در جنگ‌های روی آب شرکت می‌کرد اما در نهایت تبدیل به یک قاتل با همان مهارت‌های مخفی‌کاری این سری شد. حال به طور مشابه در بازی Assassin’s Creed Valhalla نیز داستان یک وایکینگ را خواهیم داشت.


Assassin’s Creed Valhalla در تعطیلات سال ۲۰۲۰ برروی کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس، اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استدیا منتشر خواهد شد.