عنوان Chorus همانند بسیاری از بازی‌هایی که دیروز معرفی شدند یک عنوان بین‌نسلی و مولتی پلتفرم خواهد بود اما توسعه‌دهندگان این بازی به صورت ویژه برروی کنسول نسل نهمی شرکت مایکروسافت تمرکز داشته و از قدرت سخت‌افزاری آن هیجان دارند. آقای یوهانس کولمان (Johannes Kuhlmann) در مصاحبه‌ای به بیان مطالبی در مورد کنسول اکس‌باکس سری اکس پرداخت.

آقای کولمان درباره‌ی راحتی کار با کنسول‌های نسل هشتم و نهم شرکت مایکروسافت اظهار داشت که انتقال بازی‌های ساخته شده از کنسول اکس‌باکس وان به اکس‌باکس سری اکس بسیار راحت انجام گرفته است. وی همچنین افزود که توسعه‌ی بازی برای کنسول اکس‌باکس سری اکس از سایر کنسول‌ها به مراتب راحت‌تر و روان‌تر انجام می‌گیرد و شرکت مایکروسافت در این زمینه عملکردی عالی را از خود به نمایش می‌گذارد.

آقای کولمان که مدیریت بخش تکنولوژی استودیوی فیش‌لبز (FishLabs) را برعهده دارد در این باره اظهار داشت:

باید بگویم فرآیند انتقال از کنسول اکس‌باکس وان به اکس‌باکس سری اکس بسیار ساده بود. ما همگی در خانه‌های خود به دورکاری مشغول بودیم و هیچ چالش خاصی در این زمینه را تجربه نکردیم.

وقتی با کنسول قدرتمند اکس‌باکس سری اکس کار می‌کنید آزادی عمل زیادی دارید. به طور مثال نه تنها دیگر نیازی نیست نگران نرخ فریم بازی باشید بلکه می‌توانید برای رسیدن به نرخ‌فریم‌های بسیار بالاتر نیز تلاش کنید. در پایان باید بگویم که توسعه‌ی بازی برای کنسول اکس‌باکس سری اکس از هر کنسول دیگری راحت‌تر و بهتر صورت می‌گیرد.

این یک ادعای جسورانه است اما با توجه به گزارش‌های مشابهی که برای کنسول پلی‌استیشن ۵ از توسعه‌دهندگان مختلف منتشر شد، این بهبود‌ها دور از انتظار نخواهد بود. در هر صورت به نظر می‌رسد فرآیند توسعه‌ی بازی‌ها برای کنسول‌های نسل نهمی بسیار راحت‌تر از گذشته صورت گیرد و این مطلبی است که دو شرکت سونی و مایکروسافت تاکید زیادی بر آن داشته‌اند.

به تازگی در جریان رویداد FishLabs، شرکت دیپ سیلور (Deep Silver) و استودیوی فیش‌لبز (FishLabs) از بازی جدید خود به نام Chorus رونمایی کردند.