با توجه به سابقه‌ی استودیوی راک استدی در ساخت سری بازی‌های Batman بعید نیست تا این استودیو بار دیگر تصمیم بگیرد تا یک بازی ابرقهرمانی دیگر را توسعه دهد و برای این کار چه کسی محبوب‌تر از سوپرمن. اما نکته‌ای که استودیوی راک استدی باید در نظر بگیرد این است که انتظارات بسیار بالایی از این استودیو وجود دارد و شاید بهتر باشد بگوییم استودیوی راک‌استدی خود به خوبی به این موضوع واقف است که پروژه‌ی جدید آن‌ها جای هیچ ازمون و خطا نیست و کوچکترین اشتباهی از از سوی این استودیو از طرف بازی‌بازان و مدیران پروژه نابخشودنی است؛ حال می‌خواهد یک بازی ابرقهرمانی باشد یا خیر. شاید با علم به همین موضوع، استودیوی راک استدی تلاش کرده تا از اشتباهات گذشته‌ی خود درس بگیرد. بر همین اساس راک استدی طی این سال‌ها در سکوت پروژه‌ی جدید خود را آغاز کرده و در آرامش تمام به دور از هیاهو کار خود را ادامه دهد تا بتواند عنوانی را خلق کند که به مانند سری Batman و به خصوص بازی Batman Arkham Knight به اثری ماندگار تبدیل شود.  اگرچه شایعات مربوط به ساخت بازی جدید توسط استودیوی راک استدی و به خصوص ساخت بازی Superman چندین بار توسط عوامل مختلف این استودیو تکذیب شد و حتی آخرین گزارش‌ها از کنسل شدن این پروژه صحبت می‌کنند اما با در نظر گرفتن تمامی شایعات یا گزارش‌های منتشر شده  و این موضوع که احتمالا بازی جدید استودیوی راک استدی عنوان Superman باشد، در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مواردی بپردازیم که انتظار داریم در بازی Superman شاهد آن‌ها باشیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

۱- استفاده از داستان شناخته شده

در بحث داستان، بازی Superman دو انتخاب پیش روی دارد. انتخاب اول همان داستان اصلی این شخصیت است. به بیان ساده‌تر بازی Superman می‌تواند همان داستانی را دنبال کند که در فیلم‌های سینمایی ساخته شده بر اساس این ابرقهرمان نیز شاهد آن بوده‌ایم یعنی کال ال Kal--El) در سیاره‌ی کریپتون متولد می‌شود اما اتفاقاتی باعث شده تا وی به زمین فرستاده شده و در آن‌جا بزرگ شود. سوپر من به تدریج درخواهد یافت که یک انسان عادی نیست و کم کم با قدرت‌های کریپتونی خود و و وظیفه‌ای که به وی محول شده است یعنی نجات کریپتون بیشتر آشنا می‌شود تا در نهایت به قهرمانی تبدیل شود که همه‌ی ما با آن اشنایی داریم.

انتخاب دوم این است که بازی سوپرمن با بهره گیری از کمیک‌ها، بتواند یک داستان شخصی و متفاوت را روایت کند. درست همان کاری که Spider-Man انجام داد. همان طور که اشاره کردیم، مزیت بزرگ بهره گیری از کمیک‌ها، این است که سازندگان می‌توانند داستان‌های متفاوت بیشتری را در بازی روایت کنند و از این طریق می‌توانند شخصیت‌های شرور و ضد قهرمان‌های بیشتری را به بازی اضافه کنند. به طور مثال  داستان بازی می تواند به گونه‌ای باشد که سوپرمن پس از مبارزه و درگیری با دشمنان متعدد بازی به سراغ مبارزه با شخصیت شرور لکس لوتر (Lex Luthor) رفته و در نهایت داستان بازیپس از مبارزه با ابرشرور Doomsday خاتمه یابد.

سازندگان برای روایت داستان بازی دو راه پش روی دارند. نسخت اینکه از داستان اصلی سوپرمن استفاده کنند و یا ایکه با بهره گیری و الهام از کمیک‌ها، داستان شخصی و متفاوتی خلق کنند و از این طریق بتوانند شخصیت‌های شرور و ضدقهرمان‌های بیشتری را به بازی اضافه کنند

۲- پرواز آزادانه

همان طور که گشت و گذار در دنیای بازی Spider-Man با تار اندازی میان آسمان خراش‌های شهر نیویورک بسیار جذاب بود و تقریبا هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نداشت، بنابراین در مورد سوپرمن نیز بسیار هیجان انگیز است که بتوانیم با این شخصیت به طور آزادانه پرواز کنیم. بتوانیم در سطح شهر به گشت و گذار پرداخته و حتی بتوانیم از جو زمین خارج شده و آزادانه در کهشکان پرواز کنیم. البته انتظار نداریم که سازندگان تمام کهکشان را مدل سازی کنند اما خوب است اگر بدون هیچ محدودیتی بتوانیم آزادانه از زمین به خارج از جو آن رفته و در کهکشان پرواز کنیم. حتی می‌توان انتظار داشت که سازندکان یک یا دو سیاره را در کهکشان طراحی و مدل سازی کنند تا بازی‌باز حتی برای زمان کوتاهی بتواند به این سیاره‌ها پرواز کرده و یا ماموریت خاصی را در آن‌جا به اتمام برساند. تقریبا به مانند آن‌چه که در بازی Mass Effect شاهد آن بوده‌ایم و با وجود اینکه سیارات متعددی در کهکشان‌های مختلف حضور داشتند اما تنها برخی از سیاره‌ها قابل کاوش بوده‌اند. البته این موضوع در رابطه با بازی Superman بسیار پیچیده است اما بسیار جای تقدیر دارد.

در رابطه با ابر قهرمان سوپرمن نیز بسیار هیجان انگیز است، که بتوانیم با این شخصیت به طور آزادانه پرواز کنیم. بتوانیم در سطح شهر به گشت و گذار پرداخته و حتی بتوانیم از جو زمین خارج شده و آزادانه در کهشکان پرواز کنیم. البته انتظار نداریم که سازندگان تمام کهکشان را مدل سازی کنند اما خوب است اگر بدون هیچ محدودیتی بتوانیم آزادانه از زمین به خارج از جو آن رفته و در کهکشان پرواز کنیم. اعمال هرگونه محدودیتی می‌تواند بازی‌باز را به شدت از بازی دلسرد یا ناامید کند

۳- قدرت‌ها

وقتی نوبت به ساخت یک بازی ابرقهرمانی می رسد، بسیاری از سازندگان با محدودیت‌های بسیاری روبرو هستند و این محدودیت در بازی نیز اعمال می‌شود. این مورد تا حدودی در مورد Superman هم صدق می‌کند زیرا سوپرمن قدرتمندترین ابرقهرمان کمیک‌های DC است. پس  وقتی یک بازی ویدئویی با محوریت این شخصیت ساخته می‌شود. بنابراین سوپرمن باید در مبارزاتی شرکت کند که بسیار سرنوشت ساز هستند و به نوعی نتیجه‌ی این مبارزه می‌تواند سرنوشت جهان را تغییر دهد.  حتی اگر این طور نباشد، داستان بازی باید به گونه‌ای طراحی شود که سوپرمن حداقل  در این بازی با ابرقهرمانان بزرگ دیگری به مانند بتمن به مبارزه بپردازد زیرا در مورد سوپرمن صحبت می‌کنیم و قرار نیست سوپرمن با قدرت‌های بی نهایت خود فقط با دزدها و خلافکاران متروپلیس مبارزه کند؛ در اوایل بازی شاید اما نه در تمام طول بازی.

سوپرمن یک ابرقهرمان عادی نیست که تنها با خلافکاران و دزد‌های شهر متروپلیس مبارزه کند. قدرت‌های سوپرمن بی‌نهایت است و او را می‌توانی قدرتمندترین ابرقهرمان تاریخ به شمار آورد بنباراین انتظار می‌رود که سوپرمن با پیش روی در داستان بازی در نبردهای بزرگ و سرنوشت ساز شرکت کند یا اگر این طور نیست به مقابله با ابرقهرمانان بزرگ دیگر به مانند Batman بپردازد

۴- شخصیت‌های همراه محبوب

هر ابرقهرمانی همیشه یک شخصیت همراه کنار خود دارد؛ حال آن شخصیت خود یک ابرقهرمان باشد یا یک انسان عادی. حداقل در مورد سوپرمن هیچی شکی وجود ندارد که در چنین بازی مهمی، شخصیت‌های همراهی به مانند سوپرگرل یا همان کارا زور ال (Kara Zor-El)، کریپتو و لوئیس لین نیز در کنار سوپر من حضور داشته باشند. زیرا داستان سوپرمن تا حد زیادی به این شخصیت ها وابسته است؛ از حمایت و مراقبت سوپرمن از کارا گرفته تا رابطه عاشقانه با لوئیس لین و دال بر این دارند که حضور این شخصیت ها در بازی الزامی است

هر ابرقهرمانی همیشه یک شخصیت همراه کنار خود دارد؛ حال آن شخصیت خود یک ابرقهرمان باشد یا یک انسان عادی. حداقل در مورد سوپرمن هیچ شکی وجود ندارد که در چنین بازی مهمی، شخصیت‌های همراهی به مانند سوپرگرل یا همان کارا زور ال (Kara Zor-El)، کریپتو و لوییس لین نیز در کنار سوپر من حضور داشته باشند

۵- شخصیت های شرور

علاوه بر شخصیت‌های همراه حضور شخصیت‌های شرور نیز در بازی الزامی است. می‌توان انتظار داشت در بازی سوپرمن شاهد شخصیت های شروری به مانند  لکس لوتر (Lex Luthor) و Doomsday باشیم. همچنین حضور شخصیت‌های دیگری به مانند Darkseid یا General Zod نیز بسیار محتمل است. به علاوه شاید سازندگان یک بسته الحاقی داستانی برای بازی توسعه دهند که داستان شخصیت منفی سوپر من یا همان Superman: The Dark Side را نیز روایت کند؛ داستانی که سوپرمن زیر نظر Darseid آموزش دیده و به یک شخصیت شرور تبدیل می‌شود اما در نهایت به مقابله با Darkseid می پردازد.

می‌توان انتظار داشت در بازی سوپرمن شاهد شخصیت های شروری به مانند  لکس لوتر (Lex Luthor) و Doomsday باشیم. همچنین حضور شخصیت‌های دیگری به مانند Darkseid یا General Zod نیز بسیار محتمل است

۶- دنیای جهان باز عظیم

در بحث انتخاب دنیای بازی با ما چند موضوع روبرو هستیم. موضوع اول این که باید جهان بازی بسیار بزرگ و عظیم باشد که با شخصیت سوپر من بتوان در آن به کاوش و گشت و گذار پرداخت و ماموریت‌های مختلفی را انجام داد که در این زمینه متروپلیس گزینه‌ی بسیار مناسبی است اما از طرف دیگر باید جهان بازی به گونه‌ای باشد تا سوپرمن بتواند بدون محدودیت در اطراف آن پرواز کرده، به راحتی با شخصیت‌های شرور بازی مبارزه کند و آن‌ها را از پای در آورد. برقراری تعادل میان این دو عنصر بسیار دشوار و به نوعی ساختار شکن است به طوری که اگر سازندگان بخواهند چنین جهانی را توسعه داده و مراحل آن را طراحی کنند، با پیچیدگی‌ها و مشکلات بسیاری روبرو خواهند شد. به علاوه در نظر بگیرید برخی از مبارزات باید در فضای خارج از زمین صورت بگیرد که پیچیدگی‌های به مراتب بیشتری دارد. در هر صورت اگرچه طراحی چنین دنیایی دشوار است اما اگر قرار باشد بازی در ارتباط با شخصیت سوپر من باشد خلق چنین دنیایی واجب است.

جهان بازی باید بسیار بزرگ و عظیم باشد که با شخصیت سوپر من بتوان در آن به کاوش پرداخت و ماموریت‌های مختلفی را انجام داد اما از طرف دیگر باید جهان بازی به گونه‌ای باشد تا سوپرمن بتواند بدون محدودیت در اطراف آن پرواز کرده، به راحتی با شخصیت‌های شرور بازی مبارزه کند و آن‌ها را از پای در آورد

۷- مبارزات تعاملی

همان طور که اشاره کردیم، سوپرمن باید قدرت بی نهایتی داشته باشد. به طور مثال در هنگام مبارزات فضایی، علاوه بر مبارزات فیزیکی و استفاده از چشم لیزری باید بتوانیم دشمنان را به سمت خورشید یا هر جای دیگری که باعث مرگ آن‌ها می‌شود، پرتاب کنیم. وقتی مبارزت برروی زمین جریان دارد، سوپرمن باید قدرت این را داشته باشد که ماشین‌ها و یا اجسام دیگر را از زمین بلند کرده و به سمت دشمنان خود پرتاب کند. به علاوه، قدرت دیگری که انتظار داریم شاهد آن باشیم، مُشت سوپرمن است. اینکه سوپرمن قادر باشد به دور سیاره چرخیده و سپس با سرعت باد به زمین فرود بیاید و مشت خود را بر زمین  بکوباند و یا با مشت آهنین خود دشمنان بازی را پرتاب کند؛ چیزی که در فیلم‌های سینمایی نیز شاهد آن بوده‌ایم. از آن جایی که برخی دشمنان بازی بسیار قدرتمند و سرسخت هستند چنین قدرت‌های ویژه‌ای قطعا به کارمان می‌آیند.

سوپرمن باید قدرت بی نهایتی داشته باشد. از آن جایی که برخی دشمنان بازی بسیار قدرتمند و سرسخت هستند چنین قدرت‌های ویژه‌ای قطعا به کارمان می‌آیند.

۸- تخریب پذیری

همان طور که اشاره کردیم، سوپرمن این قدرت را دارد که با مشت خود دشمنان را به دیوارها و یا میان آسمان خراش‌ها پرتاب کند. در فیلم های سینمایی نیز شاهد بودیم که مبارزات سوپرمن با کریپتونی‌ها باعث تخریب بسیاری از خانه‌ها و ساختمان‌های دیگر شد. بنابراین انتظار می‌رود مبارزات بازی دارای قدرت تخریب بالایی باشند. هنگامی که سوپرمن با مشت‌های آهنین خود دشمنانش را از ساختمان به ساختمان دیگر پرتاب می‌کند، مسلما این موضوع حجم عظیمی از تخریب ساختمان‌ها را به دنبال دارد؛ بنابراین انتظار داریم که سیستم تخریب بسیار واقع گرایانه و بالایی را در بازی شاهد باشیم.

انتظار داریم که سیستم تخریب بازی بسیار واقع گرایانه و بالایی را در بازی شاهد باشیم.

۹- قابل بازی بودن کلارک کنت

نکته‌ی جالبی که در رابطه با بازی Spider-Man شاهد آن بوده‌ایم، این بود که علاوه بر مرد عنکبوتی، داستان بازی در مراحل مختلفی به روایت زندگی شخصی پیتر پارکر به عنوان یک فرد عادی می‌پرداخت اما این قسمت آنچنان گسترده نبود و به گیم‌پلی بازی کشیده نشد. بنابراین انتظار داریم که در بازی Superman شخصیت کلارک کنت به عنوان یک انسان عادی و روزنامه نگار قابل بازی باشد. بازی‌بازان بتوانند با این شخصیت به انجام برخی کارهای مربوط به حرفه‌ی خبرنگاری یا زندگی شخصی او بپردازند و هر زمان که احساس کردند نیاز است لباس خود را عوض کنند، به شکل سوپرمن در آمده و بر فراز آسمان‌ها پرواز کنند. در واقع این بازی‌بازان باشند که تصمیم می‌گیرند که شخصیت اصلی بازی چه زمانی سوپرمن (کال ال) باشد یا کلارک کنت.

انتظار داریم که در بازی Superman شخصیت کلارک کنت به عنوان یک انسان عادی و روزنامه نگار قابل بازی باشد. بازی‌بازان بتوانند با این شخصیت به انجام برخی کارهای مربوط به حرفه‌ی خبرنگاری یا زندگی شخصی او بپردازند و هر زمان که احساس کردند نیاز است لباس خود را عوض کنند، به شکل سوپرمن در آمده و بر فراز آسمان‌ها پرواز کنند. در واقع این بازی‌بازان باشند که تصمیم می‌گیرند که شخصیت اصلی بازی چه زمانی سوپرمن (کال ال) باشد یا کلارک کنت.

۱۰- سیستم شهرت

شاید بتوان این نکته را جالب‌ترین نکته‌ی این مقاله برشمرد. در بازی‌های بسیاری شاهد سیستم شهرت بوده‌ایم. اگر بخواهم مثالی برایتان بیاورم می‌توانم Red Dead Redemption 2 را مثال بزنم که اگر فرد قانونمند و با اخلاقی بوده باشید، شهرت خوبی به دست می‌آوردید. مردم با شما خوب رفتار کرده و به شما احترام می‌گذاشتند و در خرید اقلام و آیتم‌های مورد نیاز خود نیز تخفیف دریافت می‌کردید. در عوض، اگر فرد شرور و خلافکاری بوده باشید، برروی سر شما جایزه می‌گذاشتند و شکارچیان زیادی برای دریافت این جایزه قصد جان شما را می‌کردند.

این مثال را زدم که بگویم بسیار خوب است اگر چنین سیستمی در بازی Superman نیز طراحی شود. اینکه سوپرمن بتواند یک قهرمان پایبند به اخلاق و محبوب مردم باشد یا یک شخصیت شرور. برای اینکه چنین سیستمی در بازی پیاده شود، باید انتخاب‌هایی نیز در بازی گنجانده شوند. اما سوالی که پیش می‌اید این است که چه انتخاب‌هایی نیاز است و یا بهتر بگویم چه کارهایی می‌تواند از سوپرمن یک شخصیت شرور بسازد و چه کارهایی می‌تواند وی را به یک قهرمان محبوب تبدیل کند. سوپرمن با ضدقهرمان‌ها و شخصیت‌های شرور زیادی به مبارزه می‌پردازد. پس از مبارزه و شکست دشمنان، سازندگان می‌توانند انتخاب را به عهده‌ی بازی‌باز بگذارند که تصمیم بگیرد شخصیت شرور مورد نظر زنده بماند یا خیر. اگرچه سوپرمن قهرمانی است که به مجازات قانونی شرورها معتقد و به اصول اخلاقی پایبند است اما او می‌تواند تصمیم بگیرد که کدام یک از شخصیت‌های شروری که با آن‌ها مبارزه می‌کنند، زنده‌ماندنشان بسیار خطرناک است و بر همین اساس آن‌ها را از بین ببرد. حتی می‌توان این سیستم را با سیتم مبارزات بازی نیز پیوند داد. سوپرمن روش‌های مختلف و قدرت‌های بی نهایتی برای مبارزه با دشمنان خود دارد که در قسمت بالا به آن‌ها اشاره کردیم و هرکدام از آن‌ها می‌توانند خرابی‌های زیادی در شهر به بار بیاورند. به طور مثال فرض کنید سوپرمن با مشت خود دشمنان زیادی را به ساختمان‌های مختلف شهر بکوباند در نتیجه‌ی چنین مبارزات سنگینی، به طور قطع شاهد تخریب‌های بالایی هستیم و به شهر صدمه‌ی بالایی وارد می‌شود. بنابراین این سوپرمن است که باید تصمیم بگیرد با چه روشی می‌تواند دشمنان خود را از پای درآورد تا این مبارزات کمترین تخریب را به بار بیاورند. حال پس از پایان مبارزه تصمیمات سوپرمن برروی شهرت وی تاثیرگذار خواهد بود اگر سوپر من تصمیم به نابودی شخصیت‌های شرور بگیرد و یا بعد از هر مبارزه قسمت‌های زیادی از شهر را تخریب کند، باعث می‌شود تا او شهرت منفی به دست بیاورد و برعکس اگر تصمیم به زنده ماندن شرورها بگیرد و یا روش‌هایی را در مبارزات خود به کار بگیرد که به شهر و ساختمان‌های آن کمترین آسیب وارد شود می‌تواند برای وی شهرت مثبتی به دنبال داشته باشد و تبدیل به قهرمان محبوبی میان مردم شود که اگر به میان مردم برود، مردم به وی احترام می‌گذارند و به او بسیار علاقه‌مند خواهند بود. برعکس اگر سوپرمن تا جایی پیش برود که با تصمیماتش کاملا به یک شخصیت منفی تبدیل شود (شخصیت شرور) باعث می‌شود تا نه تنها در میان مردم محبوب نباشد، بلکه حتی باعث شود تا ابرقهرمان‌های دیگر به مانند Batman نیز به سراغ وی بیایند تا او را متوقف کنند؛ درست به مانند Bounty Hunter‌های بازی Red Dead Redemption 2.

بسیار خوب است اگر سیستم شهرت در بازی Superman نیز طراحی شود. اینکه سوپرمن بتواند یک قهرمان پایبند به اخلاق و محبوب مردم باشد یا یک شخصیت شرور. تبدیل به قهرمان محبوبی میان مردم شود که اگر به میان مردم برود، مردم به او بسیار علاقه‌مند خواهند بود. برعکس اگر سوپرمن با تصمیماتش کاملا به یک شخصیت منفی تبدیل شود (شخصیت شرور) باعث می‌شود تا نه تنها در میان مردم محبوب نباشد، بلکه حتی باعث شود تا ابرقهرمان‌های دیگر به مانند Batman نیز به سراغ وی بیایند تا او را متوقف کنند

۱۱- لباس های متنوع

دلیل اینکه ما بازی Spider-Man را مثال می‌زنیم این است که این بازی آخرین بازی ابرقهرمانی به شمار می‌رود که تا به حال توسعه یافته و بنابراین منطقی است که بازی Superman را نیز با این عنوان مقایسه کنیم. حال که بار دیگر صحبت از بازی Spider-Man شد، بگذارید به این نکته نیز اشاره کنم که یکی دیگر از مزیت‌های این بازی تنوع بالای لباس‌های مرد عنکبوتی بود که به مرور زمان و یا با انجام برخی ماموریت‌ها در بازی در دسترس بازی‌بازان قرار می‌گرفتند. در همین رابطه انتظار داریم که بازی Superman نیز دارای لباس‌های متنوعی برای قهرمان خود باشد از لباس کلاسیک وی گرفته تا لباس که در سریال‌های انیمیشنی بازی شاهد آن بودیم یا حتی لباس سوپرمن در فیلم Man of Steel از جمله مواردی هستند که می‌توانند به مرور در دسترس بازی‌بازان قرار بگیرند. حتی سازندگان می‌توانند به مانند بازی Spider-Man در بازی Superman نیز لباس خاصی به مانند Yellow Lantern Superman را قرار دهند که بازی‌بازان برای به دست آوردن آن باید ماموریت‌های خاصی در بازی را به اتمام برسانند یا دشمنان خاصی را شکست دهند.

انتظار داریم که بازی Superman نیز دارای لباس‌های متنوعی برای قهرمان خود باشد از لباس کلاسیک وی گرفته تا لباس که در سریال‌های انیمیشنی بازی شاهد آن بودیم یا حتی لباس سوپرمن در فیلم Man of Steel از جمله مواردی هستند که می‌توانند به مرور در دسترس بازی‌بازان قرار بگیرند.

۱۲- مبارزات گروهی

همان طور که اشاره کردیم حضور شخصیت‌های دیگر حداقل به عنوان شخصیت همراه در بازی بسیار الزامی است و اگرچه همچنان معتقدیم که بازی باید تنها برروی شخصیت سوپرمن به عنوان شخصیت قابل بازی متمرکز باشد، اما اگر شخصیت‌های دیگر به مانند سوپرگل نیز در برخی ماموریت‌های قابل بازی باشند نیز بر جذابیت گیم‌پلی آن خواهد افزود. به طور مثال فرض کنید در ماموریتی باید با کمک سوپرگرل دشمن خاصی را شکست دهیم شاید بد نباشد سازندگان کاری کنند تا این ماموریت با همکاری هر دو نفر انجام شود؛ یعنی بخشی از آن را سوپرمن انجام دهد و با یک‌سری از دشمنان به مبارزه بپردازد و بخش دیگری را نیز سوپر گرل به عهده گرفته تا با کمک یکدیگر این ماموریت خاتمه یابد. در میان شایعات منتشر شده از بازی جدید استودیوی راک استدی ، یکی از شایعات به این نکته اشاره کرده بود که این بازی Justice League: Crisis نام دارد و شخصیت‌های بازی نیز اعضای تیم لیگ عدالت یعنی و شخصیت‌هایی به مانند بتمن، سوپر من و واندروومن هستند. شاید این شایعه به طور کامل حقیقت نداشته باشد اما بخشی از آن امکان پذیر باشد. به بیان ساده‌تر، حتی سازندگان می‌توانند ماموریتی خاص را در بازی طراحی کنند که سوپرمن به تیم لیگ عدالت ملحق شود و در این ماموریت بازی‌بازان قادر باشند تا به شخصیت‌های دیگر لیگ عدالت سوییچ کنند و مبارزه را با آن شخصیت ادامه دهند؛ اگرچه کار سختی است اما چنین ماموریت‌هایی می‌تواند باعث افزایش تنوع گیم‌پلی بازی و جلوگیری از تکراری شدن آن شوند.

سازندگان می‌توانند ماموریتی خاص را در بازی طراحی کنند که سوپرمن به تیم لیگ عدالت ملحق شود و در این ماموریت بازی‌بازان قادر باشند تا به شخصیت‌های دیگر لیگ عدالت سوییچ کنند و مبارزه را با آن شخصیت ادامه دهند؛ اگرچه کار سختی است اما چنین ماموریت‌هایی می‌تواند باعث افزایش تنوع گیم‌پلی بازی و جلوگیری از تکراری شدن آن شوند.

۱۳- یک قهرمان واقعی

موضوعی که باید راک استدی بسیار به آن دقت کند ساخت  شخصیت سوپرمن است . او باید این شخصیت را به گونه‌ای خلق کند که کاملا با معیارهای ابرقهرمانی او مطابقت داشته باشد. بگذارید ساده‌تر بیان کنم ما بتمن را ابرقهرمانی می‌دانیم که به زندگی بشریت بسیار اهمیت می داد و در این زمینه حتی اگر مجبور بود تا قوانین را زیرپا بگذارد اینکار را انجام می‌داد اما هیچگاه تسلیم نمی‌شد. اگر دقت کرده باشید در یکی از موارد این مقاله اشاره کردیم که ممکن است در صورت اینکه سوپرمن به یک شخصیت شرور تبدیل شود، بتمن به سراغ وی بیاید تا او را از میان بردارد اما تفاوت یان قضیه با Bounty Hunter‌های بازی Red Dead Redemption 2 این است که بتمن اینکار را به این دلیل می‌کند که سوپرمن را خطری برای بشریت می‌بیند و برای از میان برداشتن وی از هیچ خطی نمی‌هراسد یا پیترپارکر نیز همین طور؛ شخصیتی که به عنوان یک ابرقهرمان دائما احساس مسئولیت می کرد و باید انتخاب‌های درستی انجام می‌داد تا جان مردم به خطر نیافتد. این دو شخصیت نام برده به خوبی در بازی‌های مورد نظر خود خلق شده‌اند زیرا سازندگان ابتدا این شخصیت‌ها و معیارهای آن‌ها را کاملا درک کرده و سپس آن‌ها را به خوبی به تصویر کشیده‌اند و دلیل محبوبیت این شخصیت‌ها در بازی‌های ویدئویی Batman و Spider-Man این است که این شخصیت‌ها انقدر استادانه خلق شده‌اند که شما احساس نزدیکی بسیاری با این قهرمان‌ها می‌کنید. شاید در طول بازی بارها شده که خود را در نقش ابرقهرمان مورد نظر فرض کرده‌اید که مسئولیت بزرگی بر گردن دارد و باید هر طور شده بشریت را نجات دهید و شاید هیچ وقت احساس نکرده‌اید که شما تنها با کنترلر خود شخصیت بازی را به مسیری هدایت می‌کنید که بازی از شما می‌خواهد. بنابراین در ارتباط با شخصیت سوپرمن نیز همینطور است و سازندگان باید با دقت و ظرافت بسیاری این شخصیت را  طراحی کنند. اگرچه کلارک یه کریپتونی است اما برروی زمین و میان همین انسان‌ها بزرگ شده و تصمیماتی باید بگیرد که منفعت و نجات بشریت را در پی داشته باشد. اگر راک استدی بتواند یک شخصیت دیگر به مانند Batman خلق کند مسلما یک بار دیگر در صنعت بازی‌های ویدئوی دست به یک شاهکار زده است.

سازندگان باید با دقت و ظرافت بسیاری  شخصیت سوپرمن را طراحی کنند. اگرچه کلارک یه کریپتونی است اما برروی زمین و میان همین انسان‌ها بزرگ شده و تصمیماتی باید بگیرد که منفعت و نجات بشریت را در پی داشته باشد. اگر راک استدی بتواند یک شخصیت دیگر به مانند Batman خلق کند مسلما یک بار دیگر در صنعت بازی‌های ویدئوی دست به یک شاهکار زده است.

مواردی که در این مقاله از آن‌ها صحبت کردیم کاملا یک نظر شخصی بوده‌اند و البته که معیارهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند از بازی Superman یک تجربه‌ی بی تکرار بسازند یا داستان‌های متفاوتی وجود دارد که سازندگان می‌توانند از آن برای ساخت بازی بهره گیری کنند اما اشاره به تمام موارد در یک مقاله امکان پذیر نیست.