اما دلیل این امر چیست؟ به گفته‌ی طراح ارشد The Medium، سخت‌افزارهای کنسول‌های نسل حاضر قادر به اجرای این بازی نیستند. به‌تازگی آقای وویچک پیکو (Wojciech Piejko)، طراح ارشد این بازی، مصاحبه‌ای با وب‌سایت Gamespot انجام داده و در مورد ویژگی‌های عنوان جدید این استودیو صحبت کرده است. وی در بخشی از صحبت‌های توضیج داد که این بازی تنها با سخت‌افزار نسل بعدی کنسول اکس‌باکس سری اکس می‌توانست به درستی اجرا و پیاده‌سازی شود.

آقای پیکو در پاسخ به این سوال که استودیوی بلوبر تیم از چه زمانی برروی بازی The Medium کار می‌کرد، اظهار داشت:


فکر می‌کنم ایده‌ی این بازی اولین بار در سال ۲۰۱۲ ایجاد شد. البته بازی و رویکردهای ما دچار تغییراتی شده‌اند، اما تنها سخت‌افزار نسل بعدی قادر به ارائه‌ی دیدگاه و چشم‌انداز ما بود. ما مشتاقانه منتظر عرضه‌ی بازی هستیم.

من در حال حاضر نمی‌توانم مهم‌ترین ویژگی بازی The Medium را به شما بگویم، زیرا هنوز فرصت‌هایی باقی مانده است. اما مکانیزم گیم‌پلی بازی که بر پایه‌ی دو جهان است، نمی‌تواند به طور کامل بررروی کنسول‌های نسل هشتم تحقق یابد. این چیزی است که فکر می‌کنم بازی ما را با سایر بازی‌ها متمایز می‌کند. به طور خلاصه، این بازی نمی‌تواند به شکل ایده‌آل برروی کنسول‌های نسل حاضر اجرا شود؛ بنابراین ما بازی را برای کنسول اکس‌باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی توسعه می‌دهیم و از قابلیت‌های آن‌ها بهره می‌بریم.


این طراح ارشد پیش‌تر در مصاحبه با وب‌سایت Eurogamer تایید کرده بود که بازی The Medium از قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing)، رزولوشن ۴K پشتیبانی می‌کند و دارای هیچ‌گونه صفحه‌ی بارگذاری نخواهد بود.

بازی The Medium در تعطیلات سال ۲۰۲۰ برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و اکس‌باکس سری اکس منتشر خواهد شد.