مدتی قبل بود که شرکت سونی و اپیک گیمز تصمیم گرفتند تا اولین نمایش از دموی ساخته شده توسط موتور Unreal Engine 5 را برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ به نمایش بگذارند. این دمو به صورت کاملاً real-time برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ به اجرا درآمده بود (منظور از real-time این است که بازی از قبل پردازش شده نبوده و به صورت لحظه‌ای برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ درحال اجرا بوده است). این اولین نگاه عمیق به سخت‌افزار و قابلیت‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ بود که بسیار هم جالب به نظر می‌رسید.

اما پس از این نمایش برای تعدادی از طرفداران نگرانی به وجود آمد. در بخشی از این دمو شخصیت بازی برای ورود به محیط دیگر از میان دو صخره عبور می‌کند که تا پیش از این ما معمولاً موقعی با این صحنه رو به رو می‌شدیم که سازندگان نیاز به زمان، برای بارگذاری محیط جدید داشتند.

اما چرا این موضوع این بار تا این حد برای بازی‌بازان نگران کننده است؟ یکی از قابلیت‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ درایو SSD شخصی سازی شده‌ای است که در اختیار دارد و اینکه ما در اولین دموی اجرای شده برروی این کنسول بخواهیم با صفحه‌ی لودینگ مواجه شویم باعث نگرانی است.

اما آقای جف فاریس (Jeff Farris) مدیر فنی شرکت اپیک‌ گیمز اظهار داشتند که سکانس عبور از میان دو صخره، یک صفحه‌ی لودینگ نبوده است.