به گزارش بازیمی به نقل از گیم فاشاید هیچ بازی جهان‌ بازی (Open World) وجود نداشته باشد که یکی از بازی‌های ساخته شده توسط راک‌استار (Rockstar)، منبع الهام آن نبوده باشد. شاید اولین بازی که در ذهن شما از راک‌استار وجود دارد، سری GTA باشد، اما برای استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) این‌گونه نیست. یکی از منابع اصلی الهام آن‌ها، یک بازی از سری دیگر راک‌استار، یعنی Red Dead بوده است.

نیت فاکس (Nate Fox)، کارگردان بازی Ghost of Tsushima، در یک مصاحبه اعلام کرده است که بازی Red Dead Redemption (نسخه‌ی اول)، منبع اصلی الهام این بازی جهان‌ باز بوده است. یکی از دلایل این کار، فضا و اتمسفر عالی و شیوه‌ی انتقال حس و حال یک خلافکار در غرب وحشی عنوان شده است. در ادامه، صحبت‌های فاکس در این مورد را مشاهده می‌کنید:

من می‌گویم منبع اصلی الهام ما برای این عنوان، بازی Red Dead Redemption بوده است؛ چراکه آن‌ها کاری فوق العاده برای زنده کردن فانتزی خلافکار بودن در غرب وحشی انجام داده‌اند. مناظر، طوری که مردم با شما صحبت می‌کنند و نحوه‌ی حرکت شما، همگی شما را در آن نقش قرار می‌دهند. در مورد بازی ما، من هر موقع که می‌خواستم دیگران برای بازی هیجان‌زده شوند، می‌گفتم: بازی ما هم قالبی مشابه Red Dead Redemption خواهد داشت.

البته بازی دیگری هم در میان منابع الهام Ghost of Tsushima به چشم می‌خورد. یک بازی جهان باز که از زمان عرضه، توسعه‌دهندگان بسیاری از آن الهام گرفته‌اند؛ The Legend of Zelda: Breath of the Wild، محصول ۲۰۱۷ نینتندو. فاکس این بازی را هم از منابع الهام Ghost of Tsushima دانسته است. البته این نکته قبلا توسط اعضای دیگر ساکر پانچ اعلام شده بود. توضیحات فاکس در این مورد به شرح زیر است:

وقتی که در حال ساخت بازی هستیم و عنوانی مثل Breath of the Wild منتشر می‌شود -که به این شکل شگفت‌انگیز نشان می‌دهد که چگونه قدرت کنجکاوی با  روش‌های مختلف برانگیخته می‌شود- قطعا از منابع الهام ما خواهد شد. ما هم قصد داریم که شما را به جزیره‌ی Tsushima ببریم و باید بگویم که آن بازی به ما انگیزه داد تا بیشتر تلاش کنیم، عمیق‌تر شویم و شرایط را طوری محیا کنیم تا شما به واقعی‌ترین شکل ممکن تصور کنید که در Tsushima قرار دارید.