به گزارش بازیمی به نقل از گیم فا تقریبا ۱۵ سال است که مجموعه‌ی Assassin’s Creed عرضه می‌شود. روند عرضه‌ای که به طور معمول هر ساله بوده است و گاهی اوقات در طول یک سال، بیش از یک نسخه عرضه شده و یا وقفه‌ای چندین ساله بین دو نسخه‌ی متوالی افتاده است. برای مجموعه‌ای که در چنین مدت زمان در اختیار بازی‌بازان قرار می‌گیرد، تغییر کردن یکی از محتمل‌ترین چیز‌هایی است که می‌تواند برای آن اتفاق بیفتد. Assassin’s Creed Origins همین تغییر بود و با نسخه‌های گذشته این مجموعه، تفاوت‌های اساسی داشت. این روند با Assassin’s Creed Odyssey ادامه پیدا کرد و حالا Assassin’s Creed Valhalla نیز مسیر مشابهی را طی می‌کند.

بی‌شک یکی از موردانتظارترین بخش‌های بازی Assassin’s Creed Valhalla، داستان آن خواهد بود؛ داستانی که بنا بر گفته‌ی نویسنده‌ی بازی، داربی مک دویت (Darby McDevitt) ساختار منحصر به فردی خواهد داشت که پیش از این در هیچ بازی دیگری تجربه نشده است. این داستان‌گویی حتی به ماموریت‌های جانبی بازی نیز راه پیدا کرده است و طبق اظهارات شرف اسماعیل (Ashraf Ismail)، این ماموریت‌ها “عمق زیادی” دارند. مسلما یکی از مهم‌ترین اجزای داستان بازی، شخصیت اصلی آن ایور است که بازی‌باز می‌تواند جنسیت او را تعیین کند. به همین علت، مدتی پیش مک دویت توضیحاتی درباره‌ی ایور و “مرموز” بودن او ارائه داد. اکنون نیز مک دویت اطلاعات بیشتری را از داستان این بازی منتشر کرده است.

یکی از نکاتی که هواداران این مجموعه و حتی بازی‌بازان نسخه‌های جدیدتر با آن موافقت دارند، پیشرفت شیوه روایت بازی و پرداخت به چیزی بیش از دو گروه Assassin و Templar است. دو گروهی که به نوعی معرف این مجموعه هستند. دو نسخه‌ی Origins و Odyssey به چیز‌های جدیدتری پرداختند اما در عین حال، هیچکدام به نوعی پل ارتباطی بین نسخه‌های جدید و قدیمی مجموعه برقرار نکردند و باعث ایجاد حفره‌های روایی شدند. اما Assassin’s Creed Valhalla همان نسخه‌ای است که قرار است تا این ارتباط را برقرار کند.

در مصاحبه‌ای که داربی مک دویت با مجله‌‌ی رسمی پلی‌استیشن انجام داده است، درباره‌ی اینکه چگونه بازی دو مسیر روایی که در تاریخ این مجموعه وجود دارد را به هم متصل می‌کند، بحث و گفت‌و‌گو کرده است. در حالی که به نظر می‌رسد این بازی شباهتی به حس و حال نسخه‌های قدیمی این مجموعه ندارد، مک دویت ادعا می‌کند که بازی‌بازان “پلی” را بین نسخه‌های مختلف مشاهده خواهند کرد و رابط های روایی زیادی در این بازی وجود خواهد داشت.

واقعا اینطور احساس می‌کنم که حتی یک لحظه‌ی تلف شده هم در این بازی وجود ندارد. جایی که شما احساس می‌کنید هر اکتشافی، هر اکتشاف روایی هدفی مهم در بازی دارد. اگر شما یکی از طرفداران مجموعه‌ی Assassin’s Creed باشید، این بازی شما را برخواهد انگیخت. خوشبختانه، لحظات متعددی در این بازی وجود دارند که شما شگفت‌زده خواهید شد و با خود خواهید گفت ” آهان، اینگونه است که این به آن مرتبط می‌شود. خیلی‌خب، جالب است!”