به‌جرات می‌توان ادعا کرد یکی از اولین شرکت‌هایی که باعث ایجاد صنعت جذاب و پرطرفدار بازی‌های ویدیویی شده، نینتندو است. این غول ژاپنی از ابتدا سیاست خود را روی ساخت و عرضه یک اثر سرگرم‌کننده معطوف کرده و اتفاقا به درستی نیز توانسته به این هدف خود دست پیدا کند.

نینتندو پس از اینکه خود را در زمینه تولید کنسول‌های خانگی و دستی و همچنین بازی‌های متنوع و باکیفیت برای آن‌ها به همگان ثابت کرد، از حدود چهار سال پیش با انتشار نرم‌افزار Miitomo تصمیم به ورود به در دسترس‌ترین پلتفرم موجود یعنی موبایل گرفت و سعی کرد در این مدت با انتشار بازی‌هایی از مجموعه‌های محبوب خود برای سیستم عامل اندروید و آیفون مخاطبان بیشتری جذب کند.

حال در جدیدتری اخبار بازی‌ موبایل، به‌نظر می‌رسد در این راه اما نتیجه آنطور که انتظار می‌رفت پیش نرفته است؛ چراکه شونتارو فوروکاوا، مدیر نینتندو، به‌تازگی در اقدامی غافل‌گیر کننده اعلام کرد نینتندو فعلا برنامه‌ای برای ادامه ساخت و انتشار نرم‌‌افزار و بازی جدیدی در بازار موبایل ندارد. خبری که به‌سرعت باعث کاهش چهار درصد از سهام شرکت نیز شد.

مقاله‌های مرتبط:


    • شیگرو میاموتو: بازی های با قیمت ثابت خواستنی‌ تر از بازی های Free To Play هستند

نینتندو بارها به‌دلیل نحوه‌ی انتشار بازی‌های خود روی پلتفرم تلفن‌های همراه‌ با انتقاد‌های زیادی نیز مواجه شده است؛ چراکه به‌عنوان مثال بازی‌های موبایل Mario Kart Tour و Super Mario Run که به‌صورت رایگان عرضه شده‌اند، در طول بازی هزینه‌هایی از گیمر دریافت می‌کنند.

احتمالا برآورده نشدن انتظارات نینتندو از بازار موبایل و انتقادهای زیاد عموم، باعث اتخاذ این تصمیم عجیب و ناراحت‌کننده شده است. اگر شما هم روی تلفن‌های هوشمند خود بازی‌های نینتندو را تجربه کرده‌اید، لطفا نظرات خود در این زمینه را با زومجی نیز به اشتراک بگذارید.