این نامه که قبل از میزان درآمد این دوره منتشر شده، نتفلیکس توضیح می‌دهد که یک دسته جدید قرار است اضافه شود. این دسته از محتوا در کنار فیلم‌ها، سریال‌ها و مستندات خواهد بود. تمرکز نتفلیکس گیمینگ در ابتدا روی بازی‌های موبایل خواهد بود. مانند هر سیستم استریمینگ دیگر این سیستم‌ هم دارای اشتراک است. به احتما زیاد شروع آن هم بیشتر با IP‌های خود نتفلیکس است. با توجه به حرف‌های مدیر اجرایی این شرکت، Greg Peters، تمامی بازی‌ها تبلیغ یا خرید درون برنامه‌ای نخواهند داشت.

لازم به ذکر است که این ماجرا برای مدتی هست که وجود دارد. به هرحال این اتفاق دوره جالبی را برای نتفلیکس بوجود خواهد آورد. در یک چهارم قبلی این سیستم استریمینگ رشد زیادی نداشت. بیشتر آن هم به دلیل عرضه ضعیف محتوا است. در همین حال در گزارش درآمد، نتفلیکس اعلام کرد که نزدیک به 400 هزار مشترک از دست داده است. البته این عدد محدود به آمریکا و کانادا است. این اولین باز است که نتفلیکس از سال 2019 در این مناطق مشترک از دست داده است. البته از سال 2019 حدود 7.5 میلیون اشتراک هم ثبت شده است. 

نتفلیکس گیمینگ

 

چرا نتفلیکس به دنیای گیمینگ وارد می‌شود؟

این نامه توضیح می‌دهد که بیش از 10 سال است که نتفلیکس در زمینه انتشار فیلم و سریال فعالیت می‌کند. «ما فکر می‌کنیم که دیگر زمان آن رسیده که ببینیم اعضای سیستم ما چه اهمیتی برای بازی‌ها قائل هستند.» به زبانی دیگر نتفلیکس به سیستم گیمینگ خود به چشم یک آزمایش نگاه می‌کند. شاید هم یک راه برای افزایش میزان مشترکان که از افت نجات پیدا کند. این یک راه خوب است برای زمانی در آینده که ممکن است محتوای این شرکت دوباره افت پیدا کند. بازی‌های موبایل شاید به اندازه سریال‌های قوی سروصدا نکنند اما دلیل کافی هستند که افراد اشتراک خود را منحل نکنند. مخصوصاً اینکه اگر این بازی‌ها به محتوای حال حاضر نتفلیکس متصل باشند که باعث می‌شود شوق مردم بیشتر هم شود.

با اینکه هنوز نمی‌دانیم نتفلیکس در زمینه موبایل گیمینگ چگونه عمل می‌کند، اما مشخص است که مشترکان آن برای بازی‌ها بسیار ارزش قائل هستند. در حقیقت گزارشات در آمد از سال 2019 چیز جالبی را مشخص کردند. اینکه رقابت این سیستم با سیستم‌های استریم مثل HBO نبود، بلکه با بازی‌های ویدئویی مثل فورتنایت بود. سه‌شنبه زمانی که این گزارش درآمد اعلام شد هم همان ماجرا تکرار شد. در اصل رقابت نتفلیکس با یوتیوب، اپیک گیمز و تیک‌تاک است. اما بیشتر نتفلیکس دارد با خودش رقابت می‌کند.

با توجه به مطالعات از NPD پلتفرم موبایل در حال حاضر بیشترین محبوبیت را دارد. مخصوصاً اینکه بعد از سال 2020 این محبوبیت به شدت در کانادا و آمریکا زیاد بوده است. این محبوبیت در نقاط دیگر دنیا حتی بیشتر است. گزارش درآمد نتفلیکس اعلام کرد که آسیا و اقیانوسیه حدود دو سوم از رشد این کمپانی را تشکیل می‌دهند. این‌ها مناطقی هستند که در آن بازی با موبایل به شدت پر طرفدار است. برای مثال کشوری مثل هند بسیار از گیمینگ با موبایل در آن استقبال خواهد شد.

دلیل آن هرچه که باشد، ورود نتفلیکس به دنیای گیمینگ باعث می‌شود چیزی بیش از یک سیستم استریم سریال باشد. البته این ماجرا تنها در مرحله آزمایش است. پس چند سال تا اینکه ببینیم بازی‌های نتفلیکس موفق خواهند بود یا نه فاصله داریم.

دیدگاه شما چیست؟

منبع: گیم نیوز

https://bazime.ir/