بارتز کاپرون (Bartosz Kapron)، مدیر ارشد اجرایی استودیوی The Parasight که به خاطر ساخت بازی Blacktail شناخته می‌شود، اخیرا مصاحبه‌ای با وب‌سایتگیمینگ بولت داشته است. دو روز پیش بخشی از مصاحبه‌ی او منتشر شد و زومجی آن را پوشش داد. کیپرون گفته بود اعتقاد دارد ایکس باکس سری اس نوعی حس «تردید و دوگانگی» را میان علاقه‌مندان به خرید کنسول‌های جدید ایجاد کرده است. حال بخش دیگری از مصاحبه‌ی وی منتشر شده که او درباره‌ی تفاوت‌ بین واحد پردازش گرافیکی (GPU) پلی استیشن 5 با ایکس باکس سری ایکس نظر خود را اعلام می‌کند.

کیپرون معتقد است که تفاوت بین دو کنسول نسل نهمی سونی و مایکروسافت، حداقل از جنبه‌ی واحد پردازش گرافیکی، خیلی مشهود نیست. او همچنین به این اشاره می‌کند که تفاوت بین سخت‌افزار پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان زیاد بود و همین موضوع در پایان نسل هشتم «تاثیری منفی» روی ساخت بازی‌ها گذاشته بود. کیپرون توضیح می‌دهد:

«فکر می‌کنم که تفاوت بین پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس آن‌قدر مشهود نیست. تقریبا مطمئنم تمام بازی‌سازان از اینکه اتفاق نسل قبل در نسل فعلی اتفاق نیفتاد، خوشحال هستند. در نسل هشتم تفاوت بارزی بین پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان وجود داشت و این موضوع مخصوصا در پایان نسل تاثیر منفی خود را نشان داد. باید به یاد داشته باشیم که اگر می‌خواهیم یک بازی را روی چند پلتفرم منتشر کنیم، همیشه باید ابتدا آن کنسولی را درنظر داشته باشیم که سخت‌افزارش از همه ضعیف‌تر است.»

می‌توان گفت که کیپرون در اینجا به نکته‌ی مهمی اشاره می‌کند. اینکه اگر استودیویی می‌خواهد بازی خود را روی پلتفرم‌های مختلفی عرضه کند، باید بیشترین توجه را به کنسول ضعیف‌تر داشته باشد و بتواند بازی را برپایه‌ی آن بنا کند. البته تمام استودیوها، چه بزرگ چه کوچک، باید این موضوع را رعایت کنند.

یکی از استودیوهای بزرگی که در این چندوقت این قانون نانوشته را رعایت نکرد و به همین خاطر متحمل ضررهای سنگینی شد، سی‌دی پراجکت رد است. همه می‌دانیم که نسخه‌ی کنسول‌های نسل هشتمی بازی Cyberpunk 2077 عملکرد فنی بسیار ضعیفی داشت که هنوز هم با وجود ارائه آپدیت‌های پی‌درپی، مشکلات آن به‌طور کامل رفع نشده است.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:زومجی

https://bazime.ir/