بازی Ghost of Tsushima Director’s Cut به‌زودی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهد شد که البته تجربه‌ی این بازی به واقع شاهکار از نظر طراحی هنری برای دارندگان هر دو کنسول خالی از لطف نیست. در واقع، دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۴ می‌توانند از تجربه‌ی بسته‌ی الحاقی جدید این بازی یعنی Iki Island که ساعت‌ها به محتوای داستانی آن می‌افزاید لذت ببرند و دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۵ نیز قادر خواهند بود تا در کنار این بسته‌ی الحاقی، از مزیت‌هایی که به واسطه‌ی سخت‌افزار قدرتمندتر خود بهره‌مند هستند نهایت استفاده را ببرند.

از جمله ویژگی‌های تایید شده برای نسخه‌ی نسل نهمی این بازی، وضوح تصویر ۴K، نرخ فریم ۶۰، پشتیبانی از ویژگی‌های کنترلر دوال‌سنس و همگام‌سازی لیپ‌سینک بازی با دوبله‌ی ژاپنی هستند که البته در قالب یک بازی ۷۰ دلاری در اختیار بازی‌بازان قرار خواهد گرفت. البته، این قیمت‌گذاری باعث جنجال شد و در طی ماه گذشته اعتراض برخی از بازی‌بازان را برانگیخت. به همین دلیل، آقای جیسن کانل (Jason Connell) به عنوان طراح هنری و کارگردان خلاق بازی Ghost of Tsushima در مصاحبه‌ی اخیر خود با نشریه‌ی Press Start، سعی کرد تا چرایی این قیمت‌گذاری را برای علاقه‌مندان توضیح دهد.

وی چنین اظهار داشت که ویژگی‌های خاص کنسول پلی‌استیشن ۵ در بازی Ghost of Tsushima Director’s Cut، تنها به ارتقای گرافیکی خلاصه نمی‌شود. در واقع، توسعه‌ی بسته‌ی الحاقی Iki Island با ارتقای گرافیکی بازی پایه در قالب یک پروژه صورت گرفته است و این دو بخش جدا ناپذیر هستند. بنابراین، استودیوی ساکرپانچ تمایل نداشت تا آن‌ها را به صورت جداگانه در دسترس دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۵ قرار دهد.https://bazime.ir/

چیزی که فکر می‌کنم دانستنش برای بازی‌بازان مهم است، ویژگی‌هایی است که تجربه‌ی این بازی در کنسول پلی‌استیشن ۵ را خاص می‌کند. در واقع، این پروژه (Ghost of Tsushima Director’s Cut) تنها با هدف انتقال بازی بر روی سخت‌افزار جدید صورت نگرفته است. ماجراجویی‌های جین در جزیره‌ی Iki کاملاً با بازی اصلی آمیخته شده‌اند و ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم تا به آن‌ها به صورت دو محتوای جداگانه نگاه نکنیم و در قالب یک بازی آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

البته، این صحبت‌ها نه تنها پرده از راز ۷۰ دلاری بودن بازی برنداشت، بلکه سوالات متعددی را در ذهن بازی‌بازان ایجاد کرد. برای مثال، این بسته‌ی الحاقی همزمان با عرضه برای کنسول پلی‌استیشن ۵، در دسترس دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۴ به صورت جداگانه قرار خواهد گرفت. بنابراین، چگونه ممکن است که یک محتوای یکسان در دو پلتفرم مختلف عملکردی متفاوت داشته باشد؟

از طرفی دیگر، چه عاملی باعث شده که عرضه‌ی این بسته‌ی الحاقی به صورت جداگانه برای پلی‌استیشن ۵ باعث برهم خوردن در هم تنیدگی بازی اصلی و Iki Island شود اما نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ بازی از این قاعده مستثنی باشد؟

بازی Ghost of Tsushima Director’s Cut، در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ (۲۰ آگست ۲۰۲۱) در دسترس دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ قرار خواهد گرفت.

منبع:گیمفا